Domov / ČLÁNKY / Legendární Vespa vkročila do světa elektrických skútrů

Legendární Vespa vkročila do světa elektrických skútrů

Co se vám vybaví, když se řekne Vespa? Většině pamětníků, kteří mají rádi motorky, se ihned vybaví legendární výrobce skútrů. Vespa je skutečně fenoménem, jelikož s prvními skútry přišla již v roce 1946 a podílela se na tom, aby se jejich popularita rozšířila do celého světa. Vespa je součástí koncernu Piaggio a ačkoliv se snaží držet tradic, nyní udělala výrazný krok vpřed, když se rozhodla budovat elektrické skútry. Novinka by se měla začít vyrábět již tento měsíc.

Ubručená sršeň do města

Piaggio s elektrickou Vespou váhal poměrně dlouho. Proto se o podíl na tomto trhu až doposud dělily především indická Mandhira a také čínští výrobci, což je docela škoda, protože u skútrů zas tolik kratší dojezd nevadí. Navíc Vespa je vždy zárukou stylu a ten tu trochu chyběl. Naštěstí však již nechybí a to díky Vespě Elettrica, která se coby prototyp objevila již v roce 2016. Zatím nejsou k dispozici ani oficiální snímky novinky a společnost představila rok staré fotografie právě konceptové verze. Lze však předpokládat, že se od ní příliš lišit nebude, protože Vespa se drží svého zajetého a tolik oblíbeného designu.

Nechybí tradiční design i moderní technologie

Tvary tedy zůstávají i nadále dostatečně retro, včetně světlometu, který je umístěn před řídítky a který samozřejmě disponuje LED technologií. Najdeme zde však i obrazovku o velikosti 4,3 palce. Dojezd tohoto stroje by měl dosahovat 200 kilometrů na jedno nabití, protože jde totiž o hybrid, tedy disponuje také klasickým spalovacím agregátem. Ten navíc funguje jako generátor a dobíjí tak malou lithium-iontovou baterii při brzdění. Tři litry benzínu tady vydrží na 150 kilometrů a o zbytek se postará elektřina.

Do města ideální

Standardní verze má elektromotor o výkonu 2kW, ale i to na standardní ježdění na nákupy, za přáteli po městě, či do práce, bohatě stačí. Plné nabití trvá 4 hodiny. Po tisícovce cyklů pak kapacita baterie spadne na 80%. Skútr má elektronický plyn. Volit můžete dokonce mezi jednotlivými jízdními režimy jako je Eco, Power či Reverse. Vespa má bluetooth připojení a dokonce má i svou vlastní aplikaci, kde můžete sledovat nejrůznější informace a statistiky spolu s novinkami, které se vašeho stroje týkají. Pokud máte rádi skútry, záleží vám na životním prostředí a rádi držíte krok s dobou, nabízí se vám příležitost zakoupit skútr, který vám bude plně vyhovovat.

 

O Admin

Majitel stránky a Facebookové komunity "Motorkáři jsou Rodina"

Podivej se také na

MOTOSALON 2017 – fotky od nás

Pár fotek od nás zejména pro ty, kteří se na letošní motosalon nedostali 🙂