Domov / ČLÁNKY / RADÍME: NASTAVTE SI MOTORKU ,,NA SEBE“

RADÍME: NASTAVTE SI MOTORKU ,,NA SEBE“

    Poslední dobou narážíme na stále více jezdců, kteří nevěnují ani minutu tomu si nastavit motorku podle své postavy a nejsou to jen začínající jezdci, ale i ostřílení pardálové. Přitom pár těchto jednoduchých kroků Vám pomůže zrychlit reakce, zlepšit ovládání a hlavně Vy se za řídítky budete cítit mnohem lépe.

 

 

Začněme přímo od předu, takže to znamená páčky. Vzdálenost brzdové i spojkové páčky ( pokud máte nastavitelnou ) nastavujte tak, aby vám padla ke kloubům u posledního článku prstů kterými brzdíte/spojkujete. Pokud nastavitelné páčky nemáte velice Vám doporučuji do této položky investovat a zakoupit je rovnou v zalamovací verzi, která zabrání zlomení páčky v případě nehody. Páčky volte v normální , popřípadě s možností nastavení její délky, když už na tom budete trvat ( uvidíte, až opadne počáteční nadšení z ultra-krátké cool páčky, začnete ji zase prodlužovat, dokud neskončíte cca na stejné délce jako měla originální ). Výšku brzdové páčky volte tak, aby v pozici těla při brždění ( tělo nakloněné dopředu ) prsty ruky ve chvíli kdy zavřete nadoraz a pouštíte plyn byly přímo nad páčkou a se zápěstím jste nemuseli už hýbat, pokud budete mít páčku příliš vysoko butete zbytečně přehmatávat, což vede k únavě a bolesti zápěstí. Spojkovou páčku si nastavte defacto stejně to znamená na pozici těla kdy na ní potřebujete největší cit, což je při podřazování. Nastavení sklonu řídítek je individuální věc, mě osobně se na motorkách s trubkovými řídítky vždy zlepšil cit při jejich mírném naklonění směrem vpřed, takže zde dle osobních preferencí. Vliv vysokých/nízkých, úzkých/širokých rídítek na ovladatelnost motorky si rozebereme v některém z dalších článků.

 

 

Páku zadní brzdy si nastavte tak, aby při přesunutí nohy z jízdní pozice spočívala podrážka pár milimetrů nad pákou brzdy a nemuseli jste ji lovit zbytečně hluboko, či o ní zavazet nohou pokaždé když dáte nohu patou na stupačku. Řadičku mějte nastavenou na „střed“ ( řazení nahoru/dolů stejný rozsah pohybu nohou ), pokud ji budete mít moc vysoko budou se Vám štatně řadit kvalty nahoru ( při standartním řazení ) a kolikrát ho nedořadíte a při podřazování ji budete lovit se zalomenou nohou, při nastavení příliš nízko můžete nedořazovat kvalty směrem dolů. Což je problém při ostřejším náletu do zatáčky, protože když Vám vypadne při podřazování kvalt, tak to prostě nedobrzdíte ani kdyby jste se po… a v nejlepším půjtede do protisměru, kde při klice nic nepojede, kačírku,  či škarpy,či čehokoli jiného podle toho co bude v danou chvíli před Vámi. Komu nevyhovuje pozice stupaček lze ji změnit nastavitelnými montážními adaptéry, popř. excentrickými klouby stupaček, což je nejlevnějsí možnost. Osobně Vám ale doporučím, když už chcete se stupačkami hýbat, pořídit si celé přepákování, které nabízí širokou možnost nastavení vč. délky odsazení kloubu řadícího a brzdného pedálu, což ovlivní agresivitu potažmo cit při jejich použití, tak i nastavení délky pro přesné nastavení velikosti boty. Přepákování se dá většinu běžných modelů pořídit i s možností reversního řazení, kde se 1. rychlostní stupeň řadí směrem nahoru, ostatní kvalty dolů. Reversní řazení ocení hlavně okruhoví jezdci ( proč vysvětlíme v dalších článcích ). Já osobně reversní řazení používám i v běžném provozu, což je hlavně otázka zvyku. Celé tohle nastavení Vám zabere tak 20 minut, ale zlepšení pocitu a motorce a zlepšení jejího ovládání Vám to vrátí 100x.

 

 

Zpět na kategorii TECHNIKA

O #87|Kubík Mařík

SpeedJunkie tělem a duší. Tam kde je kousek aspoň trošku ucházejíciho asfaltu tam je doma a je jedno jestli je to okruh, či prostá venkovská silnička. Pokouší se o osvětu moto veřejnosti, či pokusy vštípit řidičům motorek základní vědomosti a jízdní styl. V občanském životě vedoucí pracovník průmyslového areálu pro zpracování plastů. Zabývá se technikou, nastavením a úpravami motocyklů. Vlastníma rukama uplácal dohromady okruhové CBR600F4, které se kupodivu nerozpadlo na prvních brzdách a dokázalo se kvalifikovat do startovního roštu. V tuto chvílu sedlá na nákupy a couračky po městě Suzuki Burgmann AN400, na polety po okolí a odreagování Yamahu FZ6 (completely tuned), již zmiňovanou okruhovou Hondu CBR600F4, která je pro nedostatek výkonu oproti konkurenci na okruzích v průběhu přestavby na stunt special a nakonec zlatý hřeb okruhovou Yamahu R6R YEC RACESpec. Moto: Zajeď to co nejrychleji to jde a pak zjisti jak to zaletět ještě rychleji.

Podivej se také na

Nová Kawasaki Z900 !!

Kawasaki z900 nahradí nejen Z800, ale i Z1000. Nový Z je lehčí než oba předchozí modely, je silnější než Z800, a stojí mnohem méně než Z1000 - nemluvě o designu, který je mnohem méně agresivní než Z1000.