Domov / MOTO GP / V MotoGP končí pneumatiky intermediate

V MotoGP končí pneumatiky intermediate


Na začátku prosince v Madridu zasedala Komise Grand Prix a usnesla se na několika nových technických i sportovních pravidlech. Největší novinkou je zrušení přechodových (intermediate) pneumatik.


Komise Grand Prix, která se skládala z pánů Carmela Ezpelety (Dorna, předseda), Ignacia Vernedy (FIM CEO), Herve Poncharala (IRTA) a Takanaa Tsubouchiho (MSMA) za přítomnosti Carlose Ezpelety (Dorna), Mika Trimby (IRTA CEO, sekretář setkání), Paula Duparce (FIM), Mike Webba (ředitel závodu), Dannyho Aldridga (technický ředitel) a Corrada Cecchinelliho (ředitele technologií), se setkala v Madridu 2. prosince 2016 a udělala následující rozhodnutí:

Platná od sezóny 2017

Technické předpisy

Bezpečnostní kamery / Váhy v Moto3 a Moto2

Současných Top 6 jezdců ze třídy Moto3 a Moto2 jsou povinni vozit onboard kamery. Má se za to, že dodatečná hmotnost kamer ve třídě, kde je výkon motorek tak vyrovnaný, by mohla znevýhodnit jezdce, kteří vezou kamery. Nyní bude požadavek pro ostatní motorky takový, že ti, kteří nevezou kamery, budou mít falešné verze nebo závaží na stejných pozicích. Zároveň se nemění minimální hmotnosti motorky/jezdce ve třídě Moto3, ve třídě Moto2 se minimální váha zvedne o dvě kila na 217 kg.

Nabídka pneumatik ve třídě MotoGP

Po konzultacích s bezpečnostní komisí a se souhlasem Michelinu se změní nabídka pneumatik pro královskou třídu MotoGP. Přechodové pneumatiky (Intermediate) už dál nebudou k dispozici. Maximální počet mokrých a suchých pneumatik zůstává beze změny, ale budou tu na výběr další specifikace dostupných předních a zadních suchých slicků.

motogp-sepang-2016-michelin-intermediate

Sportovní předpisy

Testování Moto3 a Moto2

Nařízení omezující dny soukromého testování bylo upřesněno a nyní se vztahuje výlučně ke smluvním jezdcům. Týmy mohou testovat s jakýmkoliv smluvním jezdcem na jakémkoliv okruhu maximálně deset dní na jezdce během sezóny, kromě oficiálních testů a testů v listopadu po posledním závodním podniku.

Startovací procedura

Závodník, který přijede na startovní rošt za safety carem po dokončení svého zahřívacího kola musí nyní zajet na pit lane a startovat z výjezdu boxové uličky.

motogp_pit-lane

Rychlost na Pit Lane

Tím, že někteří jezdci porušovali rychlostní limity na pit lane několikrát během stejné události a současný trest 150 eur za přestupek nebyl dostatečně odrazující, se v budoucnu pokuta za přestupek zvýší na 200 eur, ale další porušení může být potrestáno větší pokutou nebo jinou sankcí stanovenou Komisaři FIM MotoGP v souladu s okolnostmi.

Restartované závody

Předpisy budou upraveny, aby bylo jasné, co dělat, když bude závod přerušen poté, co byla dokončena méně než tři kola. Všichni jezdci mohou odstartovat, včetně jezdců, kteří nemusí mít dokončené nájezdové nebo zahřívací kolo u původního startu.

Úředníci

Ve všech Grand Prix musí být ředitel okruhu a hlavní lékař vlastníkem příslušné Superlicence FIM.

Bezpečnost trati

V reakci na nedávné incidenty není dál již povoleno traťovým maršálům čištění trati nebo provádění dalších akcí na závodním povrchu bez předchozích pokynů nebo povolení od ředitele závodu a bezpečnostního komisaře.

silverstone-marshalls

Disciplinární záležitosti

Funkce a odpovědnost ředitelství závodu a komisařů FIM MotoGP zůstávají neměnné. Ředitelství závodu, které zahrnuje ředitele závodu, představitele FIM a představitele Dorny, nebude mít žádnou roli při uplatňování penalizací, ale může předat reference komisařům FIM MotoGP, mezi které patří ředitel závodu, stálý komisař FIM a druhý měnící se komisař FIM.

Změna zahrnuje vytvoření druhé vrstvy „Odvolacích komisařů,“ kde bude další komisař jmenovaný FIM a druhý komisař jmenovaný FMNR (národní motocyklová federace). Odvolací komisaři budou přítomni na každém závodním podniku a budou přijímat odvolání proti rozhodnutí Komisařů FIM MotoGP. To znamená, že v podstatě výsledky a sankce potvrdí, nebo anulují během daného závodního podniku. (Předtím bylo odvolání proti rozhodnutí Komisařů FIM MotoGP řešeno odvolacím soudem FIM, který nebyl přítomen a měl čtyři dny na usnesení o rozhodnutí).

iannone-lorenzo-incident-katalansko-motogp-2016

Zdravotnický kodex

Byly provedeny různé změny ve zdravotnickém kodexu FIM včetně toho, že hlavní lékař FIM získal vyšší moc a odpovědnost, aby zajistil, že zdravotnická zařízení a jejich zaměstnanci jsou adekvátní a kompetentní k řešení zranění jezdců. Kodex rovněž posílil práva zraněných jezdců o důvěrném respektování jejich zdravotního stavu. Zdravotníci nebo úředníci závodu nejsou oprávněni k učinění prohlášení o jakékoliv třetí straně, jen přímí příbuzní mohou bez dovolení FIM a Dorny informovat o zranění jezdců.

V reakci na nedávné četné incidenty, kde byli jezdci zraněni na jiných akcích, než je MotoGP nebo při tréninku, budou jezdci nyní odpovědní za oznámení příslušnému zdravotnímu úředníkovi FIM a marketingovému úředníkovi o jakémkoliv úrazu nebo nemoci, které by mohly ovlivnit jeho/její schopnost jet nebo závodit.

ZDROJ ČLÁNKU : www.silnicnimotorky.cz

Podivej se také na

Nová Kawasaki Z900 !!

Kawasaki z900 nahradí nejen Z800, ale i Z1000. Nový Z je lehčí než oba předchozí modely, je silnější než Z800, a stojí mnohem méně než Z1000 - nemluvě o designu, který je mnohem méně agresivní než Z1000.