Domov / MOTO GP / Výsledky čtvrtečních testů MotoGP a WSBK v Jerezu

Výsledky čtvrtečních testů MotoGP a WSBK v Jerezu


I během dneška bylo na okruhu v Jerezu hodně živo, když zde pokračovaly posezónní testy jak královské třídy MotoGP, tak světového šampionátu WSBK. Jezdci MotoGP mají za sebou druhý den testů, superbikeři již čtvrtý den. Pojďme se podívat na to, jak se jim dařilo.


Ve středu 23. listopadu se ve španělském Jerezu rozjel test královské třídy MotoGP, kterého se neúčastnili všichni závodníci. Ti se připojili k jezdcům šampionátu světových Superbiků, kteří jsou na andaluské trati už od pondělí. Jezdci MotoGP tak mají dnes za sebou již druhý den a WSBK už čtvrtý den testování.

Během dneška si mohli opět užít pěkného počasí, ale poměrně hodně klesly teploty, takže jezdci pozdrželi svůj výjezd na trať. Jako první s více než hodinovým zpožděním vyrazil na okruh v Jerezu Alex Lowes z týmu Pata Yamaha, kterého následoval jeho nový týmový kolega Michael van der Mark. Oba dva se snažili co nejlépe pracovat na nastavení svých YZF-R1.

Jonathan Rea z týmu Kawasaki navázal na včerejší dobrý výkon, kdy stačil jezdcům MotoGP a dnešní testovací den ukončil jako nejlepší, když zajel čas 1:38,721. Úřadující mistr světa dnes dokončil závodní simulaci s 20 koly. Celý den byl velmi náročný, ale dokázal se udržet na čele tabulky časů, takže předvedl, že má dobré tempo do nové sezóny, kdy se opět se bude snažit bojovat o top pozice. Jeho týmový kolega Tom Sykes dnes se svou Ninjou ZX-10 R lehce spadl, ale nic se mu nestalo. Motorka ale byla dost poničená. Den ukončil s časem 1:39,461, takže na celkovém 5. místě. Celkem najezdil 87 kol.

Alvaro Bautista / MotoGP

Alvaro Bautista / MotoGP

Hector Barbera nenavázal na svůj včerejší dobrý výkon, kdy byl nejrychlejší, a nejlepší z jezdců MotoGP byl dnes Alvaro Bautista z týmu Pull&Bear Aspar s časem 1:38,946. Alvaro skončil celkově druhý, takže na vítězného Jonathana Reu ztratil 0,225 s. Alvaro byl velmi aktivním jezdcem, když na své Ducati Desmosedici dokončil 71 kol.

Třetí místo obsadil jezdec WSBK Chaz Davies z týmu Ducati. Chaz na vítězného Jonathana Reu ztratil 0,395 s a celkem najel 68 kol. Za ním skončil další jezdec Ducati, ale z MotoGP, když čtvrtou pozici obsadil Loris Baz z týmu Avintia, který jezdí na Desmosedici z roku 2015. Loris na Chaze ztratil jen 0,068 s. Jak již bylo zmíněno, páté místo obsadil Tom Sykes, takže se nám na čele pěkně promíchali jezdci obou šampionátů. Hector Barbera, týmový kolega Lorise Baze jezdící na letošní Desmosedici, skončil na šestém místě se ztrátou 0,821 s. Aleix Espargaro se s Aprilií stále pohyboval v Top10, když skončil na sedmém místě.

Osmou pozici obsadil Marco Melandri z týmu Ducati, který zajel velký počet kol se senzorem na zadním kole, kdy testoval tuhost nové zadní kyvné vidlice. Celkem zajel 72 kol a na vítěze ztratil 0,973 s. Na devátém místě skončil Danilo Petrucci z týmu Pramac, který se už nevešel do ztráty jedné vteřiny. Jen o deset tisícin vteřiny za ním skončil náš Karel Abraham, který doplnil Top10 a mezi jezdci MotoGP skončil šestý.

Mika Kallio z týmu KTM se snažil co nejvíce využít čas strávený na trati a celkem najel 70 kol. Díky tomu má rakouská továrna dost dat k tomu, aby se co nejlépe připravila na svůj vstup do MotoGP v příští sezóně. Pro HRC dnes testoval Jack Miller z týmu EG 0,0 Marc VDS. Nováček v MotoGP Sam Lowes, který jezdí na Aprilii týmu Gresini, dokázal zajet víc kol a snažil se co nejvíce dohnat ztrátu, kterou nabral po pádech ve Valencii a v prvním dni v Jerezu.

Leon Camier z MV Agusty pokračoval v dlouhých vyjížďkách a celkem najezdil 79 kol. Zítra v Jerezu testování končí, jezdci WSBK tak mohou využít pátý den a pro MotoGP to bude den třetí. Testování opět začne v 10:00.

Výsledky čtvrtečního testování

vysledky-test-jerez-motogp-wsbk-ctvrtek-2016

ZDROJ ČLÁNKU : www.silnicnimotorky.cz

O Martin Kokeš

Majitel stránky a Facebookové komunity "Motorkáři jsou Rodina"

Podivej se také na

Nová Kawasaki Z900 !!

Kawasaki z900 nahradí nejen Z800, ale i Z1000. Nový Z je lehčí než oba předchozí modely, je silnější než Z800, a stojí mnohem méně než Z1000 - nemluvě o designu, který je mnohem méně agresivní než Z1000.