Na snímcích, které zachytil portál MCN, se objevuje nový maloobjemový sportovní motocykl A2, o němž se předpokládá, že se jedná o model Aprilia RS440, který by mohl překlenout mezeru mezi motocykly Aprilia RS125 s výkonem 14,8 k a Aprilia RS660 s výkonem 99 k.
Tato testovací mula byla spatřena na vývojové jízdě vedle vracejícího se dobrodružného motocyklu Moto Guzzi Stelvio.
Ačkoli je na vyfotografovaném motocyklu dole na kapotáži napsáno „RS660“, od svého sourozence o objemu 659 cm3 za 10 300 liber se snadno odlišuje jediným předním brzdovým kotoučem – Aprilia RS660 postrádá uspořádání se dvěma 320mm rotory.
Další odlišnosti přinášejí pneumatiky TVS Eurogrip, které se vyrábějí v Indii a pravděpodobně nebudou mít stejný výkon jako pneumatiky Pirelli Rosso Corsa 2 na modelu 660.
Mezi další detaily patří kyvná vidlice, která se od hliníkové jednotky modelu 660 liší základním designem. Hrubá povrchová úprava také naznačuje, že zůstává ve vývoji, přičemž se předpokládá, že kompletní motocykl dorazí do konce roku 2023.
Pod levou nohou jezdce je vidět velký sběrný box výfuku. Na rozdíl od většího modelu RS660 se zdá, že je zde pouze jeden výstup na pravé straně, což dále naznačuje, že se jedná o nový motor.
Ačkoli je obtížné rozluštit konfiguraci motoru modelu Aprilia RS440, levá kliková skříň má podobný design jako stávající model 660 – což naznačuje, že by se mohlo jednat o paralelní dvouválec s licencí A2, který se postaví Kawasaki Ninja 400, Yamaha R3, Honda CBR500R a KTM RC390.
Karoserie je také odlišná – částečně to naznačuje absence hrany na levé straně přední kapotáže, která je na jejím větším protějšku, aby umožnila plné uzamčení řízení bez znečištění objemné spínací skříňky.
Zdá se, že tento rozměrný panel zůstal na tomto modelu zachován, což naznačuje, že by mohla být k dispozici nějaká elektronika. Server MCN oslovil společnost Aprilia, ale ta se k vývojovému modelu odmítla vyjádřit.