Sluch hraje při jízdě na motorce velice důležitou roli, helma ale může ovlivnit velké množství zvuků, které byste mohli zavnímat. To by se nyní mohlo změnit.
Technologická firma Resonar vyvinula technologii zvanou bat 8D, která nezesiluje ani neupravuje okolní zvuky, ale snaží se obnovit vaši schopnost slyšet je přirozeně.
Michel Wehe z této společnosti pro MCN uvedl: „Zdá se, že jsme v našem globálním závodě za ochrannými inovacemi a technologickým pokrokem zapomněli na jeden z nejzákladnějších smyslů.“
Tato technologie je obsažena v zařízení, které lze dodatečně namontovat na jakoukoli celoobličejovou nebo tříčtvrteční přilbu a které stále omezuje nadměrné decibely a zároveň obnovuje povědomí o takzvaných „hluchých místech“ vytvořených přilbou.
Společnost Resonar tvrdí, že podobně jako slepé body se tato hluchá místa nacházejí mimo zorné pole jezdce, ale když jsou obnovena, umožňují mozku vytvořit si lepší představu o okolí a přesněji určit směr a vzdálenost projíždějících vozidel.
Kromě toho zařízení bat 8D zvyšuje „propriocepci“ jezdce – to je schopnost mozku kombinovat sluchové a vizuální signály a vytvářet si povědomí o poloze těla a směru jízdy ve vztahu k ostatním sluchovým informacím.
Solutions from nature
Společnost Resonar se zaměřila na svět přírody a napodobila aspekty vnější části ucha, známé jako ušní boltec, aby se zvuky rozptýlily.
Dalším prvkem technologie Resonar bat 8D je řada akustických filtrů a materiálů, které pomáhají regulovat turbulence větru při rychlostech až 50 km/h. To prý umožňuje jezdci zaměřit se na specifické zvuky generované periferními hrozbami.
Uvnitř pokračuje inspirování se přírodou díky patentované sadě akustických kanálků a kuželovitému měniči, který připomíná část vnitřního ucha lidského sluchového ústrojí.
Zařízení Resonar je navrženo tak, aby bylo odolné, dlouhodobě odolné a vodotěsné, a aby přenášelo zvuky přímo přes skořepinu helmy kanálkem do ucha, kde je lze opět slyšet – namísto toho, aby byly tlumeny nebo rušeny.
Firma dodává, že se jedná o bezbateriové, bezdrátové zařízení, přičemž každá přilba vyžaduje pro správnou funkci levou a pravou jednotku 8D. Podle společnosti jej mohou používat také cyklisté na silnici nebo motocykloví závodníci na dráze.
Spoluzakladatele společnosti Resonar Felipeho Moralese, akustického inženýra, přiměla k vynálezu této technologie ztráta přítele při srážce, které se dalo zabránit, v roce 2014.