• O nás
  • Kontaktní informace
  • Reklama/Advertising
  • Všeobecné obchodní podmínky
  • Výhodné povinné ručení
Pondělí, 5 června, 2023
MOTOBAZAR A INZERCE
  • ÚVOD
  • ČLÁNKY
    • NOVINKY
    • JAK NA TO ?
    • TESTY A RECENZE
    • ROZHOVORY
    • REPORTÁŽE
    • ELEKTRO
    • PŘESTAVBY
    • SOUTĚŽE
    • VETERÁNNI
  • SPORT
    • MOTO GP
    • ENDURO
    • MOTOKROS
    • PLOCHÁ DRÁHA
    • SILNIČNÍ
    • SUPERMOTO
    • TRIAL
  • ZNAČKY
    • APRILLIA
    • BMW
    • CFMoto
    • DUCATI
    • ENERGICA
    • HARLEY – DAVIDSON
    • HONDA
    • HUSQVARNA
    • INDIAN
    • JAWA
    • KAWASAKI
    • KTM
    • KYMCO
    • MOTO GUZZI
    • MV AUGUSTA
    • PRAGA
    • PIAGGIO
    • VESPA
    • YAMAHA
    • ZERO
  • CESTOVÁNÍ
    • BODY ZÁJMU
    • TIPY NA VÝLET
    • CESTOPISY
    • TRASY
    • VYBAVENÍ NA CESTY
  • MOTOAKCE
    • KALENDÁŘ
  • E-SHOP
    • MOTORKÁŘSKÁ TRIČKA
      • Tričko pánské s LOGEM
      • Tričko pánské s NÁPISEM
      • Tričko dámské s LOGEM
      • Tričko dámské s NÁPISEM
    • Košík
    • Pokladna
    • Reklamační protokol
    • Všeobecné obchodní podmínky
No Result
View All Result
  • ÚVOD
  • ČLÁNKY
    • NOVINKY
    • JAK NA TO ?
    • TESTY A RECENZE
    • ROZHOVORY
    • REPORTÁŽE
    • ELEKTRO
    • PŘESTAVBY
    • SOUTĚŽE
    • VETERÁNNI
  • SPORT
    • MOTO GP
    • ENDURO
    • MOTOKROS
    • PLOCHÁ DRÁHA
    • SILNIČNÍ
    • SUPERMOTO
    • TRIAL
  • ZNAČKY
    • APRILLIA
    • BMW
    • CFMoto
    • DUCATI
    • ENERGICA
    • HARLEY – DAVIDSON
    • HONDA
    • HUSQVARNA
    • INDIAN
    • JAWA
    • KAWASAKI
    • KTM
    • KYMCO
    • MOTO GUZZI
    • MV AUGUSTA
    • PRAGA
    • PIAGGIO
    • VESPA
    • YAMAHA
    • ZERO
  • CESTOVÁNÍ
    • BODY ZÁJMU
    • TIPY NA VÝLET
    • CESTOPISY
    • TRASY
    • VYBAVENÍ NA CESTY
  • MOTOAKCE
    • KALENDÁŘ
  • E-SHOP
    • MOTORKÁŘSKÁ TRIČKA
      • Tričko pánské s LOGEM
      • Tričko pánské s NÁPISEM
      • Tričko dámské s LOGEM
      • Tričko dámské s NÁPISEM
    • Košík
    • Pokladna
    • Reklamační protokol
    • Všeobecné obchodní podmínky
No Result
View All Result
MOTORKÁŘI JSOU RODINA
Home ČLÁNKY

RADÍME: NASTAVTE SI MOTORKU ,,NA SEBE“

24.10.2016
in ČLÁNKY, JAK NA TO ?, NOVINKY, TECHNIKA
143
0
RADÍME: NASTAVTE SI MOTORKU ,,NA SEBE“
188
SHARES
1.7k
VIEWS
SDÍLETSDÍLET

    Poslední dobou narážíme na stále více jezdců, kteří nevěnují ani minutu tomu si nastavit motorku podle své postavy a nejsou to jen začínající jezdci, ale i ostřílení pardálové. Přitom pár těchto jednoduchých kroků Vám pomůže zrychlit reakce, zlepšit ovládání a hlavně Vy se za řídítky budete cítit mnohem lépe.

 

 

Začněme přímo od předu, takže to znamená páčky. Vzdálenost brzdové i spojkové páčky ( pokud máte nastavitelnou ) nastavujte tak, aby vám padla ke kloubům u posledního článku prstů kterými brzdíte/spojkujete. Pokud nastavitelné páčky nemáte velice Vám doporučuji do této položky investovat a zakoupit je rovnou v zalamovací verzi, která zabrání zlomení páčky v případě nehody. Páčky volte v normální , popřípadě s možností nastavení její délky, když už na tom budete trvat ( uvidíte, až opadne počáteční nadšení z ultra-krátké cool páčky, začnete ji zase prodlužovat, dokud neskončíte cca na stejné délce jako měla originální ). Výšku brzdové páčky volte tak, aby v pozici těla při brždění ( tělo nakloněné dopředu ) prsty ruky ve chvíli kdy zavřete nadoraz a pouštíte plyn byly přímo nad páčkou a se zápěstím jste nemuseli už hýbat, pokud budete mít páčku příliš vysoko butete zbytečně přehmatávat, což vede k únavě a bolesti zápěstí. Spojkovou páčku si nastavte defacto stejně to znamená na pozici těla kdy na ní potřebujete největší cit, což je při podřazování. Nastavení sklonu řídítek je individuální věc, mě osobně se na motorkách s trubkovými řídítky vždy zlepšil cit při jejich mírném naklonění směrem vpřed, takže zde dle osobních preferencí. Vliv vysokých/nízkých, úzkých/širokých rídítek na ovladatelnost motorky si rozebereme v některém z dalších článků.

 

 

Páku zadní brzdy si nastavte tak, aby při přesunutí nohy z jízdní pozice spočívala podrážka pár milimetrů nad pákou brzdy a nemuseli jste ji lovit zbytečně hluboko, či o ní zavazet nohou pokaždé když dáte nohu patou na stupačku. Řadičku mějte nastavenou na „střed“ ( řazení nahoru/dolů stejný rozsah pohybu nohou ), pokud ji budete mít moc vysoko budou se Vám štatně řadit kvalty nahoru ( při standartním řazení ) a kolikrát ho nedořadíte a při podřazování ji budete lovit se zalomenou nohou, při nastavení příliš nízko můžete nedořazovat kvalty směrem dolů. Což je problém při ostřejším náletu do zatáčky, protože když Vám vypadne při podřazování kvalt, tak to prostě nedobrzdíte ani kdyby jste se po… a v nejlepším půjtede do protisměru, kde při klice nic nepojede, kačírku,  či škarpy,či čehokoli jiného podle toho co bude v danou chvíli před Vámi. Komu nevyhovuje pozice stupaček lze ji změnit nastavitelnými montážními adaptéry, popř. excentrickými klouby stupaček, což je nejlevnějsí možnost. Osobně Vám ale doporučím, když už chcete se stupačkami hýbat, pořídit si celé přepákování, které nabízí širokou možnost nastavení vč. délky odsazení kloubu řadícího a brzdného pedálu, což ovlivní agresivitu potažmo cit při jejich použití, tak i nastavení délky pro přesné nastavení velikosti boty. Přepákování se dá většinu běžných modelů pořídit i s možností reversního řazení, kde se 1. rychlostní stupeň řadí směrem nahoru, ostatní kvalty dolů. Reversní řazení ocení hlavně okruhoví jezdci ( proč vysvětlíme v dalších článcích ). Já osobně reversní řazení používám i v běžném provozu, což je hlavně otázka zvyku. Celé tohle nastavení Vám zabere tak 20 minut, ale zlepšení pocitu a motorce a zlepšení jejího ovládání Vám to vrátí 100x.

 

 

Zpět na kategorii TECHNIKA
Tags: ČLÁNKYNAŠE STROJE
Share75Tweet47
Previous Post

BUDÍČEK PRO BLANICKÉ RYTÍŘE

Next Post

JAK NA TO: „ODZIMOVÁNÍ“ MOTOCYKLU

Next Post
JAK NA TO: „ODZIMOVÁNÍ“ MOTOCYKLU

JAK NA TO: „ODZIMOVÁNÍ“ MOTOCYKLU

NOVÝ MOTORKÁŘSKÝ FILM | Dream the Impossible

NOVÝ MOTORKÁŘSKÝ FILM | Dream the Impossible

  • Trending
  • Comments
  • Latest
NOVÁ MOBILNÍ APLIKACE PRO MOTORKÁŘE !!!

NOVÁ MOBILNÍ APLIKACE PRO MOTORKÁŘE !!!

7.2.2023
RADÍME: NASTAVTE SI MOTORKU ,,NA SEBE“

RADÍME: NASTAVTE SI MOTORKU ,,NA SEBE“

24.10.2016
Bistella 500 – desetiválec, přeplňovaný dvoutakt české výroby je technický zázrak.

Bistella 500 – desetiválec, přeplňovaný dvoutakt české výroby je technický zázrak.

7.2.2023
Objevte kouzlo café racerů

Objevte kouzlo café racerů

7.2.2023
DOPLŇUJEME  E-SHOP

DOPLŇUJEME E-SHOP

0
ZAHÁJENÍ SEZÓNY 2015 – MOTOBAR U HANKY

ZAHÁJENÍ SEZÓNY 2015 – MOTOBAR U HANKY

0
S KRAKONOŠEM NA CANDÁTA

S KRAKONOŠEM NA CANDÁTA

0
BUDÍČEK PRO BLANICKÉ RYTÍŘE

BUDÍČEK PRO BLANICKÉ RYTÍŘE

0
Yamaha Motor jako první využívá „zelený hliník“ v japonských motocyklech

Yamaha Motor jako první využívá „zelený hliník“ v japonských motocyklech

29.3.2023
Indian míří na Harley Low Rider ST s novým modelem Sport Chief

Indian míří na Harley Low Rider ST s novým modelem Sport Chief

29.3.2023
Nastražte uši proti nebezpečí: Naslouchací zařízení pro zvýšení bezpečnosti motorkářů

Nastražte uši proti nebezpečí: Naslouchací zařízení pro zvýšení bezpečnosti motorkářů

14.2.2023
Buell se spojil s Rolandem Sandsem aby společně vytvořili 175koňový Super Cruiser

Buell se spojil s Rolandem Sandsem aby společně vytvořili 175koňový Super Cruiser

14.2.2023
Naším úkolem je objektivně vytvářet, shromažďovat a sdílet informace a novinky, které hýbou motorkářským světem. Nabízíme zde čtenářům ta nejrelevantnější témata napříč celým motosvětem.

Populární štítky

2016 buell CESTOVÁNÍ CHOPPER city CRUISER diablo DUCATI EKOLOGIIE elektro Enduro exotika indian ISLE OF MAN KAWASAKI MARC MARQUEZ motoakce MotoGP MOTORKY MOTORKÁŘI MOTOSALON 2017 MOTOSRAZ NAŠE STROJE NOVINKA OKRUHOVÉ JEŽDĚNÍ pirelli pneu praga REDAKTOR ROAD RACING RUBRIKY SOUTĚŽE sport SRAZ STUNT TECHNIKA TESTY TIPY NA VÝLETY VLENTINO ROSSI VYJÍŽĎKA YAMAHA ZE SVĚTA značky ČLÁNKY

Novinky

Yamaha Motor jako první využívá „zelený hliník“ v japonských motocyklech

Yamaha Motor jako první využívá „zelený hliník“ v japonských motocyklech

29.3.2023
Indian míří na Harley Low Rider ST s novým modelem Sport Chief

Indian míří na Harley Low Rider ST s novým modelem Sport Chief

29.3.2023
Nastražte uši proti nebezpečí: Naslouchací zařízení pro zvýšení bezpečnosti motorkářů

Nastražte uši proti nebezpečí: Naslouchací zařízení pro zvýšení bezpečnosti motorkářů

14.2.2023
Buell se spojil s Rolandem Sandsem aby společně vytvořili 175koňový Super Cruiser

Buell se spojil s Rolandem Sandsem aby společně vytvořili 175koňový Super Cruiser

14.2.2023
  • O nás
  • Reklama/Advertising
  • Zásady Cookies
  • Kontaktní informace

© 2023 www.motorkarijsourodina.cz - Všechna práva vyhrazena.

  • Login
  • Sign Up
  • Cart
No Result
View All Result
  • ÚVOD
  • ČLÁNKY
    • NOVINKY
    • JAK NA TO ?
    • TESTY A RECENZE
    • ROZHOVORY
    • REPORTÁŽE
    • ELEKTRO
    • PŘESTAVBY
    • SOUTĚŽE
    • VETERÁNNI
  • SPORT
    • MOTO GP
    • ENDURO
    • MOTOKROS
    • PLOCHÁ DRÁHA
    • SILNIČNÍ
    • SUPERMOTO
    • TRIAL
  • ZNAČKY
    • APRILLIA
    • BMW
    • CFMoto
    • DUCATI
    • ENERGICA
    • HARLEY – DAVIDSON
    • HONDA
    • HUSQVARNA
    • INDIAN
    • JAWA
    • KAWASAKI
    • KTM
    • KYMCO
    • MOTO GUZZI
    • MV AUGUSTA
    • PRAGA
    • PIAGGIO
    • VESPA
    • YAMAHA
    • ZERO
  • CESTOVÁNÍ
    • BODY ZÁJMU
    • TIPY NA VÝLET
    • CESTOPISY
    • TRASY
    • VYBAVENÍ NA CESTY
  • MOTOAKCE
    • KALENDÁŘ
  • E-SHOP
    • MOTORKÁŘSKÁ TRIČKA
      • Tričko pánské s LOGEM
      • Tričko pánské s NÁPISEM
      • Tričko dámské s LOGEM
      • Tričko dámské s NÁPISEM
    • Košík
    • Pokladna
    • Reklamační protokol
    • Všeobecné obchodní podmínky

© 2023 www.motorkarijsourodina.cz - Všechna práva vyhrazena.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
MOTORKÁŘI JSOU RODINA
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}