Společnost Pirelli vychází vstříc svým nejsportovnějším zákazníkům čtvrtou generací svých motocyklových pneumatik Diablo Supercorsa pro silnici i závodní dráhu – poprvé je na přední části použita konstrukce s dvojitou směsí.
Italská firma tvrdí, že nová pneumatika Supercorsa V4, která je k dispozici v silniční variantě SP nebo v trojici závodních variant SC, je nejsportovnější silniční a nejrychleji protektorovaná závodní pneumatika, jakou kdy vyrobila. Jak se jim to ale podařilo?
Nový forma přední části pneumatiky obsahuje směs na bázi oxidu křemičitého, která pokrývá celý profil pneumatiky.
Rám je vyroben ze stejné pryže jako u závodní verze SC3, což jezdci umožňuje bez obav se opřít do přední části.
Pro srovnání, zadní část má nyní měkčí středovou směs a širší boky, které jsou rovněž vyrobeny ze stejné pryže SC3, ale stále si zachovává stejnou, základní směs jako přední část.
Kromě dvojí směsi na přední části mají obě varianty V4 odlišnou konstrukci oproti předchůdci V3 a také změnu profilu, který byl přímo převzat ze slicku Diablo Superbike a odpovídá ostatním sportovním pneumatikám čtvrté generace v nabídce Pirelli.
Konstrukčně je pneumatika SC zaměřená na trať identická se slickem Diablo Superbike a od starého modelu V3 se liší použitím konstrukčních prvků širšího průřezu, které jsou vyrobeny z mnoha textilních vláken spletených dohromady a jejichž cílem je zajistit větší tuhost pneumatiky a lepší absorpci nárazů.
Pneumatika SC je k dispozici ve třech směsích SC1, SC2 a SC3 (měkká, střední a tvrdá), které vyhovují různým povětrnostním podmínkám, povrchům tratí a jízdním stylům.
Konstrukce pneumatiky SP, jakožto jejich nejsportovnější silniční pneumatiky, se liší v závislosti na velikosti pneumatiky s cílem vyladit výkonnost ve vztahu k šířce a specifickému profilu pro danou velikost, poměru použitých směsí a uspořádání dezénu.
Kluzké okraje pneumatik zvyšují přilnavost v zatáčkách, zatímco konstrukce patky pneumatiky SP umožňuje provozovat ji při relativně nízkém tlaku 30 PSI za horka na okruzích.
Směr charakteristického „bleskového“ dezénu běhounu Pirelli navíc kopíruje tok boční síly vznikající při prudkém brzdění a akceleraci a údajně poskytuje konzistentnější výkon při kratší době zahřívání.
Pirelli Diablo Supercorsa V4 v detailu
Rychlé jako blesk: Přerušovaný bleskový dezén zlepšuje distribuci vody, zatímco rozšířené plochy mezi nimi zajišťují větší dopadovou plochu s vozovkou.
Zdvojení: Přední pneumatiky verzí SC a SP jsou poprvé u značky Pirelli vyrobeny ze dvou směsí pryže, aby se zvýšil výkon v zatáčkách a zároveň dobrá odolnost na silnici.
Jmenovitý profil: Mírně špičatý profil pneumatik Diablo Supercorsa poskytuje různé profily poloměrů při různých úhlech náklonu, aby se maximalizovala nájezdová a výjezdová rychlost.
Pneumatika pro silniční provoz: Pirelli uvádí, že záměrem verze SC bylo poskytnout jezdcům pneumatiku pro silniční provoz, na které by mohli legálně vyjet na okruh.