NOVÁ Yamaha YZF-R6 JE TADY !!


Yamaha právě představila novou YZF-R6. Motorka má nový design podobný R1, ABS, kontrolu trakce a je toho mnohem víc.


Čekání je u konce, nová Yamaha YZF-R6 pro rok 2017 je tady. Yamaha ji právě představila na výstavě AIMExpo v Orlandu na Floridě v USA. Jak se dalo očekávat, nová R6 má nový design, který hodně vychází ze silnější YZF-R1, kde upoutají opět dvě přední čočky jako světlomety a dvě linie LED světel. Celkový vzhled tak pěkně navázal nejen na R1, ale i na YZR-M1 ze závodů MotoGP.

yamaha-yzf-r6-2017-01

Yamaha tvrdí, že nová kapotáž má lepší aerodynamiku a její koeficient odporu vzduchu je lepší o 8%, než měl předchozí model. Zadek motorky také fanoušky R1 nijak nepřekvapí, protože Yamaha okopírovala jeho design i pro R6, aby byly oba modely lépe propojeny tak, jak je v poslední době u všech výrobců oblíbené, když sjednocují design svých modelů.

Po technické stránce je nová Yamaha R6 spíš evolucí, než revolucí, protože základní rám a konfigurace motoru zůstávají stejné. Pro rok 2017 přesto přišlo několik aktualizací. Je tu revidovaný baliček tlumičů, radiální brzdy Nissin s ABS, jízdní režimy díky systému ride-by-wire, kontrola trakce a quickshifter. Yamaha se tak nesnažila přijít s kompletně novou motorkou, ale přišla s vylepšením stroje, který patří mezi lídry ve třídě Supersport.

Přední plně nastavitelné vidlice KYB mající průměr 43 mm jsou stejné jako na Yamaze YZF-R1, které byly samozřejmě naladěny tak, aby vyhovovaly šestistovce. Zadní tlumič je také od KYB a je také plně nastavitelný.

Na nové R6 proti předchůdcům také zaujme nový elektronický systém, kde všichni ocení kontrolu trakce. Yamaha tvrdí, že se tento systém kontroly trakce dokáže přizpůsobit měnícím se pneumatikám i opotřebení během celého závodu, protože je tu šest úrovní kontroly trakce. Ti, kteří se novým elektronickým pomocníkům snaží vyhnout, si mohou kontrolu trakce úplně vypnout. Systém ride-by-wire umožňuje nastavit tři jízdní režimy, které přizpůsobují chování škrticích klapek a map motoru.

Nová Yamaha YZF-R6 může být vybavena quickshifterem, který umožňuje plynulé řazení nahoru a bude dodáván jako součást příslušenství a montovat ho budou autorizovaní dealeři. Motorka bude k dispozici v dubnu 2017 a cena byla stanovena na 12 199 $ (cca. 300 tis. Kč).

Technická specifikace:

  • Motor: 599 ccm, 67 mm x 42,5 mm, kapalinou chlazený, 4 ventily, DOHC, čtyřtaktní, čtyřválec
  • Kované hliníkové písty, kompresní poměr 13.1:1, titanové sací a výfukové ventily, magneziová hlava
  • Vzduchový systém (YCC-I), dvojitý vstřikovací systém (YCC-T)
  • Antihoppingová spojka
  • Šestistupňová převodovka
  • EXUP ventily pro lepší charakter točivého momentu
  • Titanový tlumič výfuku
  • Hliníkový rám a kyvná vidlice
  • Sofistikovaný elektronický systém (6 úrovní kontroly trakce, QSS, ABS, jízdní režimy)
  • 43 mm přední vidlice, plně nastavitelné
  • 320 mm přední brzdový kotouč, radiální čtyřpístkové třmeny,
  • Lehký magnesiový zadní podsedlový rám
  • Nové sedlo
  • Lehká hliníková palivová nádrž
  • Nová aerodynamická kapotáž vycházející z YZF-R1
  • Vylepšená jízdní pozice
  • Euro4
  • Barvy: černá a modrá

Černá

Černá

Modrá

Modrá

Video:

Oblíbené novinky