• O nás
  • Kontaktní informace
  • Reklama/Advertising
  • Všeobecné obchodní podmínky
  • Výhodné povinné ručení
Pondělí, 5 června, 2023
MOTOBAZAR A INZERCE
  • ÚVOD
  • ČLÁNKY
    • NOVINKY
    • JAK NA TO ?
    • TESTY A RECENZE
    • ROZHOVORY
    • REPORTÁŽE
    • ELEKTRO
    • PŘESTAVBY
    • SOUTĚŽE
    • VETERÁNNI
  • SPORT
    • MOTO GP
    • ENDURO
    • MOTOKROS
    • PLOCHÁ DRÁHA
    • SILNIČNÍ
    • SUPERMOTO
    • TRIAL
  • ZNAČKY
    • APRILLIA
    • BMW
    • CFMoto
    • DUCATI
    • ENERGICA
    • HARLEY – DAVIDSON
    • HONDA
    • HUSQVARNA
    • INDIAN
    • JAWA
    • KAWASAKI
    • KTM
    • KYMCO
    • MOTO GUZZI
    • MV AUGUSTA
    • PRAGA
    • PIAGGIO
    • VESPA
    • YAMAHA
    • ZERO
  • CESTOVÁNÍ
    • BODY ZÁJMU
    • TIPY NA VÝLET
    • CESTOPISY
    • TRASY
    • VYBAVENÍ NA CESTY
  • MOTOAKCE
    • KALENDÁŘ
  • E-SHOP
    • MOTORKÁŘSKÁ TRIČKA
      • Tričko pánské s LOGEM
      • Tričko pánské s NÁPISEM
      • Tričko dámské s LOGEM
      • Tričko dámské s NÁPISEM
    • Košík
    • Pokladna
    • Reklamační protokol
    • Všeobecné obchodní podmínky
No Result
View All Result
  • ÚVOD
  • ČLÁNKY
    • NOVINKY
    • JAK NA TO ?
    • TESTY A RECENZE
    • ROZHOVORY
    • REPORTÁŽE
    • ELEKTRO
    • PŘESTAVBY
    • SOUTĚŽE
    • VETERÁNNI
  • SPORT
    • MOTO GP
    • ENDURO
    • MOTOKROS
    • PLOCHÁ DRÁHA
    • SILNIČNÍ
    • SUPERMOTO
    • TRIAL
  • ZNAČKY
    • APRILLIA
    • BMW
    • CFMoto
    • DUCATI
    • ENERGICA
    • HARLEY – DAVIDSON
    • HONDA
    • HUSQVARNA
    • INDIAN
    • JAWA
    • KAWASAKI
    • KTM
    • KYMCO
    • MOTO GUZZI
    • MV AUGUSTA
    • PRAGA
    • PIAGGIO
    • VESPA
    • YAMAHA
    • ZERO
  • CESTOVÁNÍ
    • BODY ZÁJMU
    • TIPY NA VÝLET
    • CESTOPISY
    • TRASY
    • VYBAVENÍ NA CESTY
  • MOTOAKCE
    • KALENDÁŘ
  • E-SHOP
    • MOTORKÁŘSKÁ TRIČKA
      • Tričko pánské s LOGEM
      • Tričko pánské s NÁPISEM
      • Tričko dámské s LOGEM
      • Tričko dámské s NÁPISEM
    • Košík
    • Pokladna
    • Reklamační protokol
    • Všeobecné obchodní podmínky
No Result
View All Result
MOTORKÁŘI JSOU RODINA
Home ČLÁNKY

JAK SE PŘIPRAVIT NA PRVNÍ OKRUHOVÉ JEŽDĚNÍ

24.10.2016
in ČLÁNKY, JAK NA TO ?, NOVINKY, OKRUHOVÉ JEŽDĚNÍ, TECHNIKA
139
0
JAK SE PŘIPRAVIT NA PRVNÍ OKRUHOVÉ JEŽDĚNÍ
173
SHARES
1.6k
VIEWS
SDÍLETSDÍLET

Internetem koluje spousta rad a tipů, jak připravit motorku na okruhové ježdění. My se na ně podíváme a přidáme k nim své osobní zkušenosti.


Obliba okruhového ježdění mezi motorkáři stále roste. Asi téměř každý majitel sportovního motocyklu a nejen toho sportovního, má někdy choutky vyzkoušet si jízdu na velkém závodním okruhu, kde se prohánějí například jezdci šampionátu MotoGP. Najít si na běžné silnici fajn místo, kde jsou hezké zatáčky a malý provoz, se sice dá, ale stále je zde spousta rizik a ta atmosféra na skutečné závodní dráze je zkrátka úplně jiná. A kde jinde zkusit dostat motorku „legálně“ na hranice možností než právě na okruhu?

V dnešní době je okruhové ježdění hodně populární. Pro případné zájemce jsou zde jak volné jízdy, které pořádají přímo samotné okruhy, tak se dá využít služeb některé z mnoha agentur. Ty pořádají jak volné ježdění pro úplné začátečníky, tak i závody pro zkušené jezdce, kde se na trati  mnohdy můžete potkat s ostřílenými profesionály z šampionátů jako je třeba Alpe Adria nebo z českého road racingu.

Naši kolegové z britského webu therideadvice.com sepsali sedm bodů, které by dle nich měl každý zájemce o okruhové ježdění zvážit. A protože sám jezdím už několik let vlastně jen po dromech v rámci nejrůznějších agenturních a hobby závodů, tak ke všemu řeknu i svůj názor na věc.

Automotordrom Brno
Automotordrom Brno
Autodrom Most
Autodrom Most
Slovakiaring
Slovakiaring

1. Jak se na okruh dopravit

Ne všichni z nás mají to štěstí vlastnit dodávku nebo vozík za auto, což je rozhodně ten nejpohodlnější způsob, jak motorku na okruh dopravit. Hlavním důvodem, proč zvolit tento způsob dopravy, je únava. Věřte, nebo ne, ale jízda na okruhu je náročná a následná cesta na motocyklu domů by mohla být i nebezpečná. Dalším důvodem je možnost pádu, po kterém může být motocykl tak poničený, že na něm nepůjde odjet domů.

Silničnímotorky – S prvním bodem se naprosto ztotožňuji. Kdo na motorce nejezdí, si řekne, vždyť si jen vozíte prdel na motorce, tak co je na tom náročného? Ale opak je pravdou. Jízda na závodním okruhu je opravdu fuška, a pokud se budete účastnit celodenního ježdění, tak na konci dne budete fakt slušně vyflusaní. Když vzpomenu na letošní Slovakiaring, kde bylo snad skoro padesát stupňů, tak si fakt nedovedu představit, že bych po 6×20 min v sedle + závod ještě sedl na motorku a jel na ní domů.

DSC_1930

2. Chraňte svůj bajk

Mnoho lidí používá na motocyklech tzv. padáky, nebo-li nejrůznější padací protektory, které by měly eliminovat škody během případného pádu. Při volně padáků byste ale měli být opatrní. Při pádu na okruhu, když motocykl sjede z asfaltu do trávy nebo kačírku, kde se padák zaryje do země, se může motocykl roztočit a nakonec utrpí víc škod, než když by se pouze klouzal  po boku. Proto se vyplatí pořídit dražší a propracovanější padáky, které jsou z takových materiálů, který by se měl v takové situaci odlomit a předejít tomu, že způsobí víc škod než užitku.

Silničnímotorky – O tomto bodu se dá hodně polemizovat. Každý pád ať už na běžné silnici, nebo na okruhu je jiný. Osobně ale na motorce padáky mám a moje zkušenost je prozatím jen dobrá. Během pádu, který jsem loni absolvoval v Brně na okruhu, měla motorka prakticky jen odřené kapoty, ulomenou stupačku a nic důležitého nepřišlo k újmě. Jsou ale případy, kdy padáky opravdu víc uškodily, než aby pomohly. Proto, když se rozhodnete padáky na motorku pořídit, nesáhněte hned po tom nejlevnějším. Podívejte se raději po nějakém ověřeném výrobci, který má už s výrobou zkušenosti.

zavazicka_TVAR3_medium
bg-wreck
fhfgh

3. Vezměte si nějaké nářadí

Nejezděte na okruh s předpokladem, že vaše motorka bude vždy dokonale fungovat a nic nebude potřebovat úpravu. Krom sady nářadí, která je ve většině motorek, si s sebou raději vezměte další klíče, pojistky, šroubováky, kleště a další věci, které by se mohly hodit. Byla by totiž škoda kvůli nějaké drobnosti přijít o nějaké jízdy nebo případně o celý den ježdění.

Silničnímotorky – S třetím bodem také nemůžu jinak než souhlasit. V případě, že jedete pouze na jednu volnou jízdu, tak bych nějaké nářadí asi moc neřešil. Pokud ale s nějakou agenturou vyrazíte na celý den na okruh, je fajn s sebou nějaké nářadí mít. Já osobně toho s sebou beru co možná nejvíc, ale stejně nakonec vždycky potřebuju to, co zrovna nemám. A co už jsem se stihl naučit, je, že lepicí pásky není nikdy dost! 😀

yato-xxl-sada-naradi-216ks-2--1146

4. Zbavte se zrcátek a blinkrů

Na rozdíl od běžného provozu byste se na okruhu měli soustředit jen na dění před sebou. Zpětná zrcátka budou odvádět vaši pozornost a nebudete se soustředit na brzdné body a na ideální stopu. Nemějte obavy o ty, co jedou za vámi. Držte si pouze svou stopu a rychlejší jezdec, který se blíží zezadu, si ideální a bezpečné místo na předjetí najde sám. Na většině okruhů po vás budou vyžadovat sundání zrcátek, nebo minimálně jejich přelepení páskou.

Silničnímotorky – Minimálně sklopení, ale ideálně úplné oddělání zrcátek je naprostý základ jízdy na okruhu. Koukat do nich během jízdy akorát odvádí pozornost a případné uhýbání rychlým jezdcům, kteří vás doženou, by bylo hodně nebezpečné. Společně se zrcátky doporučuji oddělat i blinkry. Na okruhu vám jsou úplně k ničemu a při případném pádu jsou to akorát drahé položky navíc.

DSC_1979

5. Vezměte si spotřební materiál

!! BOD 5 A VÍCE TOHO NAJDEŠ ZDE !!

www.silnicnimotorky.cz
Tags: ČLÁNKYMOTORKÁŘINOVINKAREDAKTORZE SVĚTA
Share69Tweet43
Previous Post

DANI PEDROSA NOVÝM KOLEGOU VALENTINA ROSSIHO ?

Next Post

Maverick Viñales podepsal u Yamahy ?

Next Post
Maverick Viñales  podepsal u Yamahy ?

Maverick Viñales podepsal u Yamahy ?

ZEMŘEL LUIS SALOM :( JEZDEC MOTO 2

ZEMŘEL LUIS SALOM :( JEZDEC MOTO 2

  • Trending
  • Comments
  • Latest
NOVÁ MOBILNÍ APLIKACE PRO MOTORKÁŘE !!!

NOVÁ MOBILNÍ APLIKACE PRO MOTORKÁŘE !!!

7.2.2023
RADÍME: NASTAVTE SI MOTORKU ,,NA SEBE“

RADÍME: NASTAVTE SI MOTORKU ,,NA SEBE“

24.10.2016
Bistella 500 – desetiválec, přeplňovaný dvoutakt české výroby je technický zázrak.

Bistella 500 – desetiválec, přeplňovaný dvoutakt české výroby je technický zázrak.

7.2.2023
Objevte kouzlo café racerů

Objevte kouzlo café racerů

7.2.2023
DOPLŇUJEME  E-SHOP

DOPLŇUJEME E-SHOP

0
ZAHÁJENÍ SEZÓNY 2015 – MOTOBAR U HANKY

ZAHÁJENÍ SEZÓNY 2015 – MOTOBAR U HANKY

0
S KRAKONOŠEM NA CANDÁTA

S KRAKONOŠEM NA CANDÁTA

0
BUDÍČEK PRO BLANICKÉ RYTÍŘE

BUDÍČEK PRO BLANICKÉ RYTÍŘE

0
Yamaha Motor jako první využívá „zelený hliník“ v japonských motocyklech

Yamaha Motor jako první využívá „zelený hliník“ v japonských motocyklech

29.3.2023
Indian míří na Harley Low Rider ST s novým modelem Sport Chief

Indian míří na Harley Low Rider ST s novým modelem Sport Chief

29.3.2023
Nastražte uši proti nebezpečí: Naslouchací zařízení pro zvýšení bezpečnosti motorkářů

Nastražte uši proti nebezpečí: Naslouchací zařízení pro zvýšení bezpečnosti motorkářů

14.2.2023
Buell se spojil s Rolandem Sandsem aby společně vytvořili 175koňový Super Cruiser

Buell se spojil s Rolandem Sandsem aby společně vytvořili 175koňový Super Cruiser

14.2.2023
Naším úkolem je objektivně vytvářet, shromažďovat a sdílet informace a novinky, které hýbou motorkářským světem. Nabízíme zde čtenářům ta nejrelevantnější témata napříč celým motosvětem.

Populární štítky

2016 buell CESTOVÁNÍ CHOPPER city CRUISER diablo DUCATI EKOLOGIIE elektro Enduro exotika indian ISLE OF MAN KAWASAKI MARC MARQUEZ motoakce MotoGP MOTORKY MOTORKÁŘI MOTOSALON 2017 MOTOSRAZ NAŠE STROJE NOVINKA OKRUHOVÉ JEŽDĚNÍ pirelli pneu praga REDAKTOR ROAD RACING RUBRIKY SOUTĚŽE sport SRAZ STUNT TECHNIKA TESTY TIPY NA VÝLETY VLENTINO ROSSI VYJÍŽĎKA YAMAHA ZE SVĚTA značky ČLÁNKY

Novinky

Yamaha Motor jako první využívá „zelený hliník“ v japonských motocyklech

Yamaha Motor jako první využívá „zelený hliník“ v japonských motocyklech

29.3.2023
Indian míří na Harley Low Rider ST s novým modelem Sport Chief

Indian míří na Harley Low Rider ST s novým modelem Sport Chief

29.3.2023
Nastražte uši proti nebezpečí: Naslouchací zařízení pro zvýšení bezpečnosti motorkářů

Nastražte uši proti nebezpečí: Naslouchací zařízení pro zvýšení bezpečnosti motorkářů

14.2.2023
Buell se spojil s Rolandem Sandsem aby společně vytvořili 175koňový Super Cruiser

Buell se spojil s Rolandem Sandsem aby společně vytvořili 175koňový Super Cruiser

14.2.2023
  • O nás
  • Reklama/Advertising
  • Zásady Cookies
  • Kontaktní informace

© 2023 www.motorkarijsourodina.cz - Všechna práva vyhrazena.

  • Login
  • Sign Up
  • Cart
No Result
View All Result
  • ÚVOD
  • ČLÁNKY
    • NOVINKY
    • JAK NA TO ?
    • TESTY A RECENZE
    • ROZHOVORY
    • REPORTÁŽE
    • ELEKTRO
    • PŘESTAVBY
    • SOUTĚŽE
    • VETERÁNNI
  • SPORT
    • MOTO GP
    • ENDURO
    • MOTOKROS
    • PLOCHÁ DRÁHA
    • SILNIČNÍ
    • SUPERMOTO
    • TRIAL
  • ZNAČKY
    • APRILLIA
    • BMW
    • CFMoto
    • DUCATI
    • ENERGICA
    • HARLEY – DAVIDSON
    • HONDA
    • HUSQVARNA
    • INDIAN
    • JAWA
    • KAWASAKI
    • KTM
    • KYMCO
    • MOTO GUZZI
    • MV AUGUSTA
    • PRAGA
    • PIAGGIO
    • VESPA
    • YAMAHA
    • ZERO
  • CESTOVÁNÍ
    • BODY ZÁJMU
    • TIPY NA VÝLET
    • CESTOPISY
    • TRASY
    • VYBAVENÍ NA CESTY
  • MOTOAKCE
    • KALENDÁŘ
  • E-SHOP
    • MOTORKÁŘSKÁ TRIČKA
      • Tričko pánské s LOGEM
      • Tričko pánské s NÁPISEM
      • Tričko dámské s LOGEM
      • Tričko dámské s NÁPISEM
    • Košík
    • Pokladna
    • Reklamační protokol
    • Všeobecné obchodní podmínky

© 2023 www.motorkarijsourodina.cz - Všechna práva vyhrazena.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
MOTORKÁŘI JSOU RODINA
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}